Blädag

Idag är det en sån där blädag. Älsklingen var hemma idag för han är sjuk så han har tvättat. Men jag vet inte vad han har gjort för tvätten var helt skrynkligt! Då menar jag den tvätten som hängde på tork! Sen den tvätten han hade tagit upp från tvättstugan hade han bara lagt ner i en IKEA påse utan att vika! Så det e klart att det blir skrynkligt då! Sen har han tvättat jeans med sköljmedel vilket jag har sagt att man inte ska göra för jeansen kan tappa sin elastisitet eller hur det stavas...Så även om han var duktig som tvättade idag så blev det fel för mig...=P Så jag e lite sådär lagom irriterad. Sen orkar jag inte jobba, vill bara att det ska vara torsdag eftermiddag så man får gå på lite långledigt....men nu är det bara två dagar kvar så det ska jag väl klara av.

För övrigt ska jag ha mitt första utvecklingssamtal imorgon, är lite nervös men det ska nog gå bra. Finns inte så jättemycket att säga om barnet så det blir ett kort samtal, om nu inte mamman har något att ta upp vill säga. Sen så är det även veckans fotograf imorgon, får se vem det blir. Jo jag har ju också barnfri tid, så jag behöver bara vara i barngruppen mellan 10-13. Så jag kommer jobba mellan 7-15 har jag bestämt mig för. Så slipper Djoni vara hemma själv så länge om inte älsklingen är hemma imorgon oxå.

Vi har även storhandlat idag och invigt vårat ICA kort, eller vi har ju använt de innan men nu har vi använt de för första gången med att betala med det! =D Köpte oss ett godisägg med lite godis i hihi.

Har väl direkt inget mer att säga....hm...jo har plockat fram mina vår/sommarkläder och packat bort några tjocka tröjor som jag inte kommer använda nu. Så lite har försvunnit men mycket kläder har tillkommit! =P Sen ska även vinterjackorna och vinterskorna upp på vinden så vi får mer plats i garderoben i hallen. Upptäckte idag att min långa vårjacka e trasig i dragkedjan, precis där man ska haka fast den så är den lite lös så det e svårt att få in den så att man kan dra upp dragkedjan. Så får se om det funkar ändå annars måste jag köpa mig en ny vilket jag helst inte vill....Men måste jag så måste jag.

Kom på att jag även skulle dammsugit idag men har ingen ork till det, så får se om jag orkar med det imorgon istället. Nu ska jag i alla fall se om kycklingen är färdig så att jag kan steka på den så jag har en matlåda med mig imorgon.

Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0