Lärare och sambo

Nu har man gått från att vara student till utbildad lärare! Kan inte fatta att man äntligen är färdig och inte behöver gå i skolan nåt mer! =) Sen att man ska börja jobba imorgon! Känns spännande och nervöst! Nästan som att man ska gå ut på praktik fast att nu ska man få ta lika mycket ansvar som de andra pedagogerna och nu får man även betalt för det man gör! Ska bli så gött när man får sin riktiga lön!

Sen har man gått och blivit sambo oxå, med världens bästa Goding. =) Har äntligen fått ordning på alla mina kläder och saker. Så nu känns det hemtrevligt och mysigt. =) Att bli sambo känns underbart, har kännts rätt från första gången vi pratade om att jag skulle söka jobb i Gbg. Jag tror att det kommer funka riktigt bra, bara man anpassar sig och kompromissar ibland. De enda jag kommer sakna är vännerna och att ha allt så nära, men Borås är ju inte långt bort så. =) Sen kommer man saknar lilla vovven oxå...Så han får komma och hälsa på ibland. Men denna veckan ska han vara hos oss, för pappa ska passa syrrans vovvar för de ska iväg till Tyskland. Djoni kommer inte överens med hundarna så Djoni får vara hos oss men det är bara mysigt! =) Det jobbiga är att han får vara hemma själv så många timmar men men...vi kan inte göra nåt annat...så vi får hoppas att han klarar sig! =(

Nu ska jag ta och lägga mig tillrätta i soffan och vänta på att Johan Falk ska börja på 4an.

Vi hörs säkert imorgon så ni får veta hur min första arbetsdag gick!!!

Pussar & kramar

Kommentarer
Postat av: Bea

Visst är samboskapet underbart... fatta vad lycklig jag var första natten när vi skulle lägga oss och jag kom att tänka på att vi alltid skulle sova tillsammans framöver =)



Visst känns det tomt utan vovven =( ibland saknar jag Diva så det gör ont. Ska nog ha henne här i helgen så vi kan mysa när M jobbar...



Nu efterlyser jag dock lägenhetsbilder så vi får se hur du bor.



kram på dig göteborgarn

2010-01-18 @ 19:21:47
URL: http://hemmahosbea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0