Sexuellt utnyttjande! *morr*

Idag hörde jag på radion om en manlig praktikant på en förskola som hade utnyttjat 4-5 åriga flickor sexuellt i en lekstuga på en förskola. Man undrar hur vissa människor tänker?! Det är sjukt och äckligt! Alla som utnyttjar barn borde få sin sak avklippt! Jag kan bara tänka mig hur stackars föräldrarna känner eller framförallt hur mår barnen!? =(

Just när såna här saker händer så blir det negativ bild att jobba på förskola om man är man. Inte många söker till förskoleutbildningen heller. I min klass har vi bara 3 stycken av ca 64 personer. Jag kan tänka mig att det är svårt för dem att komma ut på praktik, för många har fördomar om att manliga pedagoger är ute efter att utnyttja barn. Eller om de kramar ett barn och barnet kommer hem och berättar för mamma eller pappa att jag har kramat "Peter", då kan det förstoras så mycket och föräldrarna börja tro något annat! Men skulle de va en kvinnlig pedagog som kramat barnet så görs de inte så stor grej av det hela. Detta är just för att allt som kommer ut i media om just manliga pedagoger är oftast något negativt! Vi får försöka stötta de manliga som redan finns ute och försöka få in fler manliga inom förskolans värld för dem behövs! =)

Var tvungen att få skriva av mig! Just när det händer barn saker så blir jag så förbannad! =( Barn kan inte försvara sig som vi vuxna kan! Fan ta er alla som utnyttjar barn!! NI borde skämmas!

Xoxo Burn in hell!


Kommentarer
Postat av: Anna(twin)

Ja usch vad tänker dom på...Jag tycker att fler fall där kvinnor utnyttjas ska ofentliggöras! Men jag håller me dig att dom som utnyttjar barns ska man klippa av deras heligaste kroppsdel och långsamt ska det går för om ska pinas!



JAg tycker me att det e för lite manligt i förskolan men vad ska man göra...Vissa gillar det men väljer inte det dels för att det är dåligt rykte och för dåligt betalt..Men jag ser det så att jobba hellre me något man tycker är roligt för lite mindre betalt än någon man inte trivs me och fetinglön!

KRam

2009-03-05 @ 16:59:27
Postat av: Bea

Det är inte konstigt att de får så dåligt rykte... det är hemsk att de kan få komma ut i yrket. Sådana sjuka personer borde tvångskastreras, bara knipsa av den, & sedan spärra in dem i ett rum med en stor kåkfarare vid namn Biff & kasta bort nyckeln...

kram

2009-03-05 @ 18:13:27
URL: http://karenina87.blogg.se/
Postat av: Josselini

jag tycker också att man ska stötta killar i att arbeta som förskolepersonal, eftersom de få fall som skett på förskolor med killar som utsatt barnen för sexuell utnyttjning blir något som etsar sig fast på föräldrars minnen och då får man ju fördomar om alla manliga förskolelärare.



Samtidigt, usch, hade jag varit förälder hade jag tänkt likadant! Jävla äckel som kan göra något sånt mot stackars barn, han kan ju ha förstört barnens hela uppväxt och framtid.. fyyy !!

2009-03-05 @ 19:16:23
Postat av: Markus

Problemet är ju att det säkert finns lika många kvinnor som män där ute som pedofiler, dem är bara bättre på att dölja det :(



Det är rätt, man får prata av sig!

2009-03-05 @ 20:30:16
URL: http://halfwaytohell.webblogg.se/
Postat av: Emma

Dem är svin som ger sig på försvarslösa barn. Vad är det för sjukt begär som gör att dem beter sig så? Och har dem aldrig fått lära sig rätt och fel eller vart gränser går. Man kommer nog aldrig förstå hur en sån person tänker.



Kram

2009-03-06 @ 01:49:19
URL: http://emmalajnens.blogg.se/
Postat av: Daniel

Såg det du skriver om på nyheterna igår. Tydligen en praktikant som inte ens är 15 år fyllda. Vad försigår i den killens liv när man redan som barn får för sig att förgripa sig på yngre barn?

2009-03-06 @ 12:50:16
URL: http://www.project13.se/blog
Postat av: Mamma

Jävla jävla jävla blir så jävla förbannad när jag hör om såna svin, må de brinna i helvetet!!!!

Ställ ut dem och bind de på torget så får folk stena dem till döds. Sen är de ju så oxå att de alltid får gå i massa terapi som kostar en jävla massa pengar men de stackars barnen knapptfår nån hjälp alls!!!



Puss å kram

2009-03-06 @ 14:43:35
URL: http://susannastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0