Glömde bort ett barn...

Idag skulle vi fotograferas på jobbet. De barn som går 15timmars är inte där på fredagar så vi bad dom komma dit strax innan vi skulle fotas. Föräldrarna var kvar med småsyskonen så det var rätt kalabalik med ungar på förskolan! När vi skulle gå och fotograferas tog vi med alla barn och gick till andra avdelningen.

När vi hade tagit kort och skickat hem alla 15timmars så frågar en liten flicka om vi ska ta kort snart? Vi bara vi har ju redan tagit kort? Hon säger då att hon inte har tagit kort. Vi bara jo vi har tagit kort. Så fråga en av personalen mig om hon var med på kortet? Jag bara jo men det var hon väl? Sen kom jag på att NEJ HON VAR INTE MED PÅ KORTET!! =P Snacka om pinsamt!! Hur kunde vi glömma henne liksom! Men hon hade varit inne i lekrummet och gömt sig antingen i dockvrån eller i ett tält vi har där! =P Hehe...och sen med alla föräldrar och syskon så var det lite rörigt! De värsta är att hon har en storasyster oxå som var med på kortet! Men vi tänkte inte på att hon inte var med!

Så jag fick ta smällen och berätta för mamman....Jag sa att det är väldigt pinsamt men att tyvärr så var inte den ena dottern med! Mamman skrattade mest men hon blev nog lite besviken...Men men vi är ju inte mer än mänsklig! Vi har lärt oss till nästa år att föräldrarna till 15timmars får lämna sina barn på förskolan och hämta dem efter fotograferingen istället för att vara kvar! =P

För övrigt så har jag fått upp min TVbänk! Det var lite kämpigt men det gick! Jag ger mig inte i första taget!

Imorgon åker jag till Borås. =)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Markus

hehe tur det är fotografering nästa år igen ;) Kram

2010-10-22 @ 20:55:43
URL: http://halfwaytohell.devote.se
Postat av: Bea - Stolt mamma till Alexis

Haha känner igen det där där med rörigheten, en gång när jag stängde så hade jag missat att ett barn (som vanligtvis är kvar längst) hade blivit hämtad så jag gick runt där och letade efter honom och fick tillslut ringa till hon som jobbade näst sist och fråga... avprickningssystemet är nog lite underskattat ibland!

kram

2010-10-23 @ 04:44:53
URL: http://hemmahosbea.blogg.se/
Postat av: Emma

lätt hänt ;) Kram

2010-10-24 @ 00:38:06
URL: http://emmalajnens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0