Hur kör folk bil?!

Ibland undrar man vart folk har fått sina körkort egentligen!! Idag skulle jag åka och handla och bilen framför mig körde väldigt sakta! Vi stannade vid rödljusen och väntade, när det slog om till gröns så kör hon inte! Jag satte mig på tutan och DÅ tittar hon på ljusen och typ "oj är det grönt". Sen tittar hon på ungen bredvid sig och SEN kör hon! Jag menar kan hon inte köra bil och prata samtidigt så får hon väl stanna när hon ska snacka med ungen! Eller så får hon lära sig att köra bil samtidigt som hon pratar med ungen! Sen visste hon inte vad blinkers var heller... Men det är det många som inte vet, vilket är väldigt konstigt för de finns väl där för att man ska använda dem eller??!!

Sen berättade Bea för mig en sak hon var med om idag, hon blev nerskvätt av två eller tre bilar när hon var ute. Jag menar om man som chaufför ser att det är blött ute eller stora vattenpölar kan man väl sakta ner lite när man ser att det går människor längst med vägen?! Det är inte så kul att komma hem med blöta kläder eller om man kanske ska någonstans, hur skoj är det då att komma dit smutsig och blöt?! Ne fy! Ni får skärpa er lite! Man ska väl inte behöva ta registreringsnumret och ringa upp personen för att man ska fatta eller??! Men det borde man fan ta och göra en gång...ska jag nog göra om jag blir nerskvätt och hinner skriva ner nr:et.

Sådär då har man fått skriva av sig lite...Nu ska jag snart göra toast det är gottit. =)


Xoxo en som tänker på sina medtrafikanter!!

Kommentarer
Postat av: Markus

Ibland undrar man vart respekten tagit vägen :) Kram

2009-12-29 @ 12:06:53
URL: http://halfwaytohell.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0