Kroatiska hemhjälpen

Idag vaknade jag av att jag hade ont i halsen! Jätteskoj att gå och jobba då! =( Dagen började inte så bra på jobbet heller...När de två andra av personalen var och fikade var jag själv med barnen. En liten flicka som går och gråter hela tiden, sen kom en liten kille och blev lämnad. Först var han jätteglad och sprang in sen helt plötsligt blev han lessen och ville springa efter pappan! Men jag tog honom och försökte lugna ner honom men inte gick det! Han sprang till grinden (som är inne på avdelningen), jag tänkte att båda spärrarna är på så han kan inte öppna den. Men se det kunde han! Jag tittar mot grinden och ser att han inte är där och jag får en väldig fart! Då ser jag honom ute! Då har han sprungit ut och ska väl antagligen springa efter sin pappa! Men han hann inte så långt innan jag fick tag på honom. Efter att jag fått in honom kommer en av personalen från fikat och tar med honom in på fikat, han blev tyst på direkten! =P

Sen tänkte jag att nu är det väl okej. Ne då börjar ju en annan tjej att gråta! Fick inte ur henne varför hon var lessen men hon sluta inte...Som tur var så kom personalen sen och jag kunde gå på fikat och koppla av liten stund! Hehe...Innan mellanmålet var ungarna lite galna och vilda, den skulle ha det, och den skulle ha det och sen kasta kort hit och dit! Till mellanmål höll de på oxå! En lekte med utspilld mjölk och sen med mackan och sen en ska inte ha det o han ska ha det..så herregud! Efter mellanmålet gick vi ut tack o lov!

Väl hemma gjorde jag min mat inför imon sen kom Lena förbi och vi drog hem till henne. Där jag var den kroatiska hemhjälpen...hehe lagade mat som hon skulle ha med sig imon och diskade medans hon lagade muffins hon skulle ta med sig imon på jobbet. NU sitter jag här och kopplar av och hoppas att jag inte ska bli så jättesjuk utan orka jobba imon för jag behöver pengarna!! =(

Xoxo gör mig frisk! SNÄLLA!!

Kommentarer
Postat av: Markus

Hoppas att du blir frisk tills imorgon :) hihi trevligt att du får jobba inom ditt riktiga yrke med ;) Kram

2009-04-16 @ 21:52:28
URL: http://halfwaytohell.webblogg.se/
Postat av: Bea

haha underhållande dag verkligen... nu är jag oxå förkyld... poff sa det igår kväll sen kunde jag inte sluta nysa & nu är jag snorig & har ont i halsen

2009-04-17 @ 09:53:23
URL: http://karenina87.blogg.se/
Postat av: Anna

Man tackar aldrig nej till lite extra pengar;D



kramar

2009-04-17 @ 19:33:50
URL: http://plutten87.blogg.se/
Postat av: inka

svarjobb mhm

2009-04-18 @ 00:39:23
Postat av: Mamma

Ha ha vilken dag du haft..:)

Hoppas du slipper att bli sjuk, ingen höjdare nu när det börjar bli lite varmare.



Krya på dig...puss å kram

2009-04-19 @ 15:17:07
URL: http://susannastankar.blogg.se/
Postat av: M A L I N

hej.. såg att du pluggar till lärare i borås. det gör jag med :)

2009-04-21 @ 22:15:04
URL: http://www.malinh.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0