Barnbantning!

Barnbantning är hemskt! Jag har någon i min omgivning som är 12 blir 13 och tycker att hon är tjock och säger att hon ska banta! Hon är inte tjock och sen om hon hon nu skulle ha lite fett någonstans så är hon ju fortfarande "liten". Det kommer ju gå bort! För det är inte så att hon inte rör på sig för det gör hon...hon simmar flera gånger i veckan. Men hon börjar ju bli tonåring och komplexen börjar väl komma nu...Man tittar på hur andra ser ut och man vill att andra ska tycka om en.

Mycket är ju samhällets fel. Med alla bilder på smala tjejer i tidningar och på TV. Det är klart att unga tjejer börjar tänka tidigt på hur de ser ut. Allt har gått ner i åldrarna idag! Kläderna som barnen i förskolan har är ju nästan kopior av det vi vuxna har! När jag var lite hade jag tights med musse på när jag gick i 4a! Idag börjar barn sminka sig redan när dom går i 3an!! Barn ska vara barn och inte spela vuxna! =(

Så jag kommer vara en skvallerkärring och berätta för mamman om vad hennes dotter har för tankar om sig själv...så att hon får hålla ett öga på henne. Menar, banta ska man aldrig göra! Men man kan i så fall tänka på vad man stoppar i sig om man vill bli lite mer slimmad. Äta rätt beroende på hur man tränar osv. Menar hon är bara 12 mycket händer i tonåren!
Ne jag är för frustrerad över alla ideal så jag ska gå och göra lite på en enkätundersökning jag har fått om ungdomar som förlorat en förälder i cancer.

Xoxo jävla samhälle!


Kommentarer
Postat av: Markus

Samhället är tyvärr sjukt i många avseenden idag. Tråkigt att barn inte får vara barn så länge som dem skulle behövt!

2009-04-03 @ 07:30:42
URL: http://halfwaytohell.webblogg.se/
Postat av: Emma

Hemskt att hon känner så!! Ta tag i det innan det går för långt.. Finns här för dig! Kram

2009-04-03 @ 09:30:55
URL: http://emmalajnens.blogg.se/
Postat av: Josselini

jag håller med!!!jag menar, vad är de för fel på samhället som ger dessa signaler till unga flickor att de måste vara smala och snygga? tycker det är sjukt att tjejer som går i 6an är lika sminkade som dem som går i gymnasiet, vad har hänt? nu längre finns de ingen skillnad på åldrarna, varför vill inte barn vara barn längre? jag sminkade mig riktigt första gången i 9an, nu har tjejerna i 5an lika mkt smink. Samma sak med bantning,hullet sitter där för en sak, de ska bli kvinnliga former en dag, det är inte till för att bantas bort !! hoppas de löser sig !! pöss

2009-04-03 @ 22:50:29
Postat av: Anna(twin)

Jag håller också me...Hon är fortfarande liten...Men å andra sidan finns det tyvärr också för många överviktiga barn i vårt samhälle. Men som du säger ska hon ju så klart inte BANTA bättre att sluta me godis å kakor å sånt till att börja med isf. Hon tränar ju så bättre som du säger äta mer rätt. Jag tycker också att du ska göra mamman( jag vet ju vem det är men skriver inte det här) medveten.

Tack för igår det va trevligt å roligt att ni kom=)

Kramisar

2009-04-04 @ 10:58:39
Postat av: Mamma

Kan bara säga att jag håller med dig till 100%.



Puss å kram

2009-04-05 @ 20:41:33
URL: http://susannastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0